web counter
17 Dagen Dieet: Variatie Eetpatroon Versnelt Vetverbranding?
17 dagen dieet

17 Dagen Dieet: Variatie Eetpatroon Versnelt Vetverbranding?

Bij het volgen van het 17 dagen dieet, wordt beweert dat overtollige kilo’s als sneeuw voor de zon verdwijnen. Waarom? Omdat je bij het 17 dagen dieet telkens een ander eetpatroon aanneemt. Dit zou het lichaam verwarren, waardoor de vetverbranding zou versnellen.

In de Verenigde Staten is het 17 dagen al een grote hype en ook in Nederland wordt het steeds bekender.

In dit artikel zal ik jou vertellen wat je allemaal te wachten staat voor als je het 17 Dagen Dieet zou gaan volgen.

Wat is het 17 Dagen Dieet?

Het 17 Dagen Dieet is ontwikkeld in 2008 door een huisarts uit San Francisco genaamd Mike Moreno. Sinds 2011 is er ook een Nederlands boek verschenen.

Dr. Mike, zoals hij ook wel wordt genoemd, beweerd dat je met het 17 Dagen Dieet 20 kilo kan afvallen in 68 dagen. Dat betekent dus dat je het dieet 4 keer 17 zou moeten volgen.

Het idee van het 17 Dagen Dieet, is dat de vetverbranding toch op een hoog pitje kan blijven draaien, ondanks dat je op sommige dagen niet meer dan 1000 kilocalorieën binnen krijgt. Of dit ook werkelijk het geval is, is nog maar de vraag.

Wil je een gezond afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?
Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Hoe werkt het 17 Dagen Dieet?

Dit zijn de 4 fases die je zou moeten volgen bij het 17 Dagen Dieet:

Fase 1: Versnellen
In de eerst fase van het 17 Dagen dieet, stop je met het eten van koolhydraatrijke voeding, zodat je lichaam vet gaat verbranden. Je mag wel ongelimiteerd eiwitten en groenten eten en fruit en vet zijn niet verboden.

Het is in deze eerste 17 dagen mogelijk om tot wel 6 kilo lichaamsgewicht te verliezen. Naast het niet consumeren van koolhydraten raad Dr. Mike aan om dagelijks, hoe kan het ook anders, minimaal 17 minuten per dag intensief te sporten of te bewegen.

Lukt het je om in de fase van het 17 dagen dieet al je streefgewicht te behalen, dan mag je fase 2 en fase 3 overslaan en direct doorgaan naar fase 4. Het wordt wel aangeraden om de 2e en 3e fase te volgen, maar iedereen is vrij om zijn eigen keuze te maken.

Fase 2: Verbeteren
In de 2e fase, worden de dagen zoals in fase 1, afgewisseld met dagen waarbij je wel weer een aantal verboden voedingsmiddelen mag eten. Het gaat hier om granen, aardappelen en peulvruchten, die in beperkte mate gegeten mogen worden.

Dr. Mike raadt nog steeds aan om iedere dag minimaal 17 minuten intensief te sporten of te bewegen.

Fase 3: Veranderen
Dit is de fase waarin meer variatie in het voedingspatroon mag worden toegepast. Het gaat er hier om, om gezonde eetgewoontes aan te leren.
De nadruk blijft liggen op het eten van eiwitrijke voeding en groenten, maar in deze fase mag er ook weer pasta gegeten worden en één alcoholische versnapering per dag gedronken worden.

Natuurlijk blijft het intensief bewegen van ook in deze fase van belang.

Fase 4: Volharden
De 4e en laatste fase van het 17 Dagen Dieet is een fase die eigenlijk geen 17 dagen duurt, maar levenslang is. Het is de bedoeling om door de weeks de regels aan te houden van het 17 Dagen Dieet zoals in fase 3. Het enige verschil is dat je in fase 4 tijdens het weekend zelf mag bepalen wat je wilt eten.

De volhardingsfase staat dan ook voor het volhouden voor de rest van je leven, zodat je ook op je streefgewicht blijft.

Als je toch weer 2,5 kilo of meer aankomt, wordt geadviseerd om fase 2 nogmaals te volgen.

Ervaringen van het 17 Dagen Dieet

De ervaringen leren dat voor sommige mensen dit dieet prima kan werken. Ook staat het boek boordevol interessante informatie, waarmee de volgers van het dieet zich in kunnen vinden.

Helaas zijn er op internet nauwelijks ervaringen te vinden over mensen die al een tijdje fase 4 volgen.

Voordelen en nadelen van het 17 Dagen Dieet

Na het 17 Dagen Dieet goed bestudeerd te hebben, kleven er zowel voordelen als nadelen aan dit dieet.

De voordelen van het 17 Dagen Dieet zijn onder andere:

  • Veel variatie in voeding.
  • Er wordt aanbevolen om te bewegen
  • Er staan veel praktische tips in het boek, bijvoorbeeld over uit eten gaan, hoe je omgaat met PMS of lastige huisgenoten en hoe je omgaat met wisselende werktijden en voedselallergieën.
  • De recepten in het boek zijn niet ingewikkeld
  • Het is een dieet waarbij wordt gedacht aan de lange termijn

De nadelen van het 17 Dagen Dieet:

  • Niet alle adviezen in het boek zijn wetenschappelijk onderbouwd. Er wordt namelijk vanuit gegaan, dat je vetverbranding niet op een lager pitje komt te staan, wanneer je telkens je voedingspatroon veranderd. Dit is helaas niet voldoende bewezen.
  • Het voorbeelddagmenu voor de eerste 17 dagen bevat gemiddeld minder dan 1000 kilocalorieën, terwijl een man 2500 kilocalorieën en een vrouw 2000 kilocalorieën per dag nodig heeft. Daardoor zal je vetverbranding in de eerste 17 dagen, op een veel lager pitje te komen staan.
  • Het voorbeeldmenu van de vierde cyclus bevat gemiddeld iets meer dan 1000 kilocalorieën, wat nog steeds erg laag is. Ook hier zitten te weinig vitaminen en mineralen in de voeding. Het lijkt dus niet verstandig de vierde cyclus voor een langere periode vol te houden. Sterker nog, het zal erg moeilijk zijn om dit vol te kunnen houden.
  • Het 17 Dagen Dieet is niet geschikt voor diabetici.
  • Het 17 Dagen Dieet duurt eigenlijk 68 dagen, wat misleidend kan zijn.

Kortom, de voordelen wegen niet op tegen de vele nadelen. Ook zijn er tegenwoordig betere methoden voorhanden om gezond en toch snel af te vallen.

De methode voor vetverbranding zonder minder te eten!

Het is beter om je te focussen op belangrijkere zaken dan alleen maar minder te eten en bepaalde voedingsmiddelen voor een korte periode te vermijden. Als je gezond en blijvend wilt afvallen, zal je moeten weten welke voeding je juist meer moet eten en hoe je gezonde gewoontes kan aanleren, zodat het volhouden van gezond eten en afvallen een automatisme wordt. Wie wil nou niet afvallen zonder daar veel moeite voor te doen???

Richard Ridder heeft de ideale methode voor jou opgeschreven in het eBoek de Afslank Receptenbijbel. Na het lezen van dit boek, snap je eindelijk hoe jouw lichaam in elkaar zit en hoe je deze op de juiste manier kan verzorgen. Vervolgens zal het afvallen je veel gemakkelijker afgaan.

Wat kan je nog meer verwachten van dit afslankboek?

  • Lekkere recepten die zijn gemaakt van gezonde voeding
  • Een voedselpatroon wat makkelijk is vol te houden
  • Bewezen tips om af te vallen

Veel makkelijker dan dit zal het de komende 10 jaar waarschijnlijk niet worden. Of besteed je liever honderden euro’s aan peperdure diëten of diëtisten, die je nooit zullen leren wat in dit boek staat? Klik hier voor meer informatie:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Misschien vind je dit ook leuk:
Recensie: 17 dagen dieet
  • Gezond
  • Effectief
  • Haalbaar
  • Bewezen
  • Prijs
2.8

Samenvatting

Doordat je 17 dagen lang niet meer dan 1000 kilocalorieën binnenkrijgt, ga je belangrijke voedingsstoffen missen. Daarom is dit dieet niet aan te raden als je gezond wilt afvallen.

Tags:

Laurens Helmstäter

Laurens is de oprichter en eigenaar van Echt Gezond Afvallen. EchtGezondAfvallen.nl is bedoeld om iedereen te helpen veilig en gezond af te vallen. Vind meer info over Laurens Helmstäter.

Geen Reacties

Plaats een reactie