web counter
afvallen met bregje

Afvallen Met Bregje: Het Ideale Low-Carb/Eiwit Dieet?

Ben jij je overgewicht ook zo ontzettend beu? Heb je er zowel lichamelijk als geestelijk enorme last van? Bregje had dit in ieder geval wel!

In 2010 besloot zij te gaan afvallen. Kort daarna wilde ze andere mensen ook helpen met afvallen. Zij heeft toen al snel de website/webshop Afvallen met Bregje opgericht, waarop je kan lezen hoe zij is afgevallen en welke producten ze hiervoor heeft gebruikt.

Wil jij haar verhaal weten, hoe dit dieet in elkaar zit en of het aan te raden is om te beginnen met haar dieet en de bijbehorende producten? Lees dan snel verder!

Wie is Bregje?

Bregje van der Most begon in januari 2010 met afvallen toen ze haar overgewicht helemaal beu was! Ze besloot haar eigen dieet te ontwikkelen, geïnspireerd door diëten zoals het Atkins dieet, Dr. Frank dieet en Dukan dieet en gebruikte daarvan de dieetproducten. Ook al waren de producten niet altijd lekker, ze bleef gemotiveerd om door te gaan. Al na één week zag ze op de weegschaal dat ze al een paar kilo was afgevallen.

Toen ze dichtbij haar streefgewicht kwam, besloot ze steeds meer voedingsmiddelen terug toe te voegen aan haar dieet, maar wel met mate. Uiteindelijk was ze in de zomer van 2010 op haar streefgewicht!

Ze merkte dat het afvallen erg zwaar kan zijn en dat het ook een geestelijk proces is. Omdat de echte begeleiding soms te wensen overlaat, heeft ze besloten haar methode op te schrijven in de vorm van een website en persoonlijke begeleiding, zodat ze ook anderen kan helpen bij hun afslankproces.

Wil je een gezond afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?
Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Hoe werkt het dieet Afvallen met Bregje?

Het eiwitrijke dieet van Bregje richt zich voornamelijk op het eten van veel eiwitten en het schrappen van de meeste koolhydraatrijke voeding. Zo maakt zij een onderscheid in koolhydraten die zijn toegestaan en vermeden moeten worden.

Volgens Bergje vallen snoep, taart, koek en frisdrank onder de snelle koolhydraten die vermeden moeten worden. Brood, pasta, aardappelen, rijst en fruit vallen onder de trage koolhydraten die daarom wel met enige mate mogen worden gegeten.

Om nog wel voldoende calorieën binnen te krijgen, worden de koolhydraten deels vervangen voor eiwitten. Zo bestaan de producten van Afvallen met Bregje voornamelijk uit eiwitrijke voeding en wordt dit dieet ook wel een eiwitdieet of koolhydraatarm dieet genoemd.

4 fases van Afvallen met Bregje

Afvallen met Bregje is verdeeld in 4 fases die allemaal minimaal 2 weken duren.

Fase 1

In deze fase is het belangrijk om koolhydraten helemaal te vermijden.

Wat je wel mag eten is minimaal 4 tot 5 eiwitproducten van Afvallen met Bregje per dag, aangevuld met de toegestane groenten.

Hierbij kan je denken aan:

  • Ovenschotel met Chinese kool
  • Witlof met aardappelpuree
  • Hachee (Parmentier) met spinazie
  • Spaghetti Bolognese met wortel en tomaat

Fase 2

Deze start als je op 2/3 van je streefgewicht zit. Je eet minimaal 3 en maximaal 4 eiwitproducten van Afvallen met Bregje, aangevuld met de toegestane groenten.

Nu mag je ook het één en ander toevoegen aan je dieet, zoals mager vlees, kip, vis, schaal-en schelpdieren, eieren en yoghurt 0% vet.

Het komt erop neer dat je per dag minimaal 3 maaltijden van Afvallen met Bregje eet. De lunch en het avondeten vervang je door een natuurlijke eiwitrijke-koolhydraatarme maaltijd en heel de dag door mag je onbeperkt de toegestane groenten eten.

Fase 3

In deze fase heb je bijna jouw streefgewicht gehaald. Je mag langzaam weer gaan wennen aan koolhydraten, zoals brood en fruit.

Je eet ook nog minimaal 2 eiwitproducten van Afvallen met Bregje, aangevuld met de toegestane groenten en mager vlees, kip, vis of 2 eieren met 125 ml 0% vet yoghurt of 3 plakken 30+ kaas.

Het komt erop neer dat je minimaal 2 maaltijden van Afvallen met Bregje eet. Ontbijt of lunch vervang je door 2 sneetjes (koolhydraatarm) brood met mager beleg en als tussendoortje mag je 1 stuk fruit. Bij het avondeten eet je een natuurlijke eiwitrijke maaltijd (zie fase 2) en toegestane groenten is onbeperkt toegestaan.

Fase 4

In deze fase heb je jouw streefgewicht bereikt. Je gaat langzaam weer normaal eten op een verantwoorde en gezonde wijze, met nog 1 of 2 eiwitproducten van Afvallen met Bregje. Koolhydraten zoals brood, rijst, pasta en aardappelen zijn weer toegestaan.

Je mag nu 2 maaltijden per dag met vis, gevogelte, vlees of zuivel en 2 stuks fruit.

Kort gezegd eet je minimaal 2 weken lang 1 maaltijd van Afvallen met Bregje. Ontbijt en lunch bestaat uit 2 sneetjes (koolhydraatarm) brood met mager beleg. Je mag 2 stuks fruit en bij het avondeten is maximaal 100 gram aardappelen, of 70 gram volkoren pasta of zilvervliesrijst toegestaan. Ook mag je weer de hele dag door onbeperkt de toegestane groenten eten.

Voordelen Afvallen met Bregje

De voordelen van Afvallen met Bregje op een rijtje:

1. Duidelijk uitgelegd
Alles wat je moet weten over het dieet staat duidelijk uitgelegd op de website. Van recepten en boodschappenlijstjes, tot een pagina met veel gestelde vragen. Ook de klantenservice is prima!

2. Voldoende calorieën
Het is belangrijk om genoeg calorieën per dag binnen te krijgen, wat meestal niet het geval is bij dergelijke eiwitdiëten. Bij dit dieet zit dat gelukkig wel goed. Hierdoor zal het jojo-effect minder aanwezig zijn.

3. Goed vol te houden
De regels zijn erg makkelijk op te volgen. Ook is het dieet niet al te streng en de begeleiding wordt ervaren als erg fijn, gemoedelijk en motiverend.

Wil je gemakkelijk en snel afvallen, dan lukt dat wel met dit dieet. Dit blijkt ook uit de vele mensen die hiermee al goede resultaten hebben geboekt!

Nadelen Afvallen met Bregje

De nadelen van Afvallen met Bregje op een rijtje:

1. Duur
Het dieet duurt minimaal 8 weken. Dat betekent dat je al die tijd voedingsproducten moet kopen uit de webshop. Deze voedingsproducten zijn een stuk duurder dan wanneer je zelf boodschappen zou doen.

Dat betekent dat de kosten nogal kunnen oplopen, zeker als het dieet voor jou veel langer duurt dan de minimale 8 weken.

2. Afhankelijk
Je krijgt een aantal regels en recepten mee, die je helpen om in rap tempo af te vallen. Ben je eenmaal op je streefgewicht en wil je dit zou houden, dan adviseert Afvallen met Bregje de koolhydraatarme producten nog wel enigszins te blijven gebruiken.

Zolang je dit volhoudt, zul je waarschijnlijk ook je streefgewicht behouden. Maar de kans is ook aanwezig dat je niet meer afhankelijk wilt zijn van de dieetproducten. Dan is de kans groot dat je weer gaat eten zoals voorheen en na verloop van tijd weer overgewicht krijgt.

Dit komt omdat je nog steeds te weinig hebt geleerd over het voorkomen van overgewicht zonder speciale dieetproducten. Ook mis je kennis over hoe je gezonde en permanente veranderingen kan doorvoeren in jouw leefstijl!

3. Wetenschappelijke onderbouwing
Afvallen met Bregje is ontwikkeld op basis van diëten die allang zijn achterhaald en op basis van de ervaring van Bregje zelf. Helaas mist daardoor wel de wetenschappelijke onderbouwing.

Zo zegt Bregje dat pasta, brood, aardappelen en rijst behoren tot de trage koolhydraten. Helaas is dat niet waar. Ook dit zijn snelle koolhydraten die de bloedsuikerspiegel teveel en te snel doen stijgen, waardoor je vaker trekt hebt in iets lekkers en dus sneller meer eet dan je nodig hebt.

Ook fruit is in het begin van het dieet verboden vanwege de suikers. Toch is fruit erg gezond en helpt dit juist met afvallen. De samenstelling van fruit is namelijk ideaal voor ons lichaam. De suikers worden door ons lichaam langzaam opgenomen, vanwege de vele vezels die fruit bevat. Ook wordt er niets voor niets aanbevolen om elke dag 2 tot 3 stuks fruit te eten.

Dit alles betekent niet zozeer dat je niet zou moeten kiezen voor een dieet zoals deze.

Conclusie

Het dieet Afvallen met Bregje heeft zowel voordelen als nadelen, waardoor het moeilijk kan zijn een goede keuze te maken.

Vraag daarom jezelf af:

  • Wil jij makkelijk en snel afvallen en hier ook voor betalen? Dan is Afvallen met Bregje erg geschikt.
  • Wil jij op weg naar optimale gezondheid, moeite doen om uit je comfort zone te stappen en gezonde gewoontes aan te leren, zodat dat slanke lichaam vanzelf komt? Kies dan voor een gezonde leefstijl.
Misschien vind je dit ook leuk:

Laurens Helmstäter

Laurens is de oprichter en eigenaar van Echt Gezond Afvallen. EchtGezondAfvallen.nl is bedoeld om iedereen te helpen veilig en gezond af te vallen. Vind meer info over Laurens Helmstäter.

Geen Reacties

Plaats een reactie