web counter
Snel & Gezond Afvallen? 100+ Effectieve Tips Voor Gezond Afvallen

Snel & Gezond Afvallen? 100+ Effectieve Tips Voor Gezond Afvallen

Afvallen doe je niet even snel door het volgen van een crashdieet, je volstoppen met wonderpillen of urenlang jezelf afbeulen in de sportschool. Afvallen doe je door zoveel mogelijk effectieve en gezonde tips op de juiste manier toe te passen.

Want zeg nou eerlijk: het liefst wil je gezond en fit worden en dit ook blijven, niet waar?

Afvallen en op een gezond gewicht blijven is slechts een onderdeel van jouw gezondheid.

Als je de artikelen op deze website bestudeert en gaat toepassen, kan je op een gezonde manier maximaal 2 kilo per week verliezen. Ik heb het dan niet over het verliezen van vocht of spiermassa, maar over het verliezen van puur vet.

Sneller afvallen is ongezond! Je wilt je spiermassa zo goed mogelijk intact houden, of zelfs vergroten!

Om het afvalproces zo makkelijk mogelijk te maken, is het belangrijk dat je goed van start gaat.

Kies jouw startpunt:

Welk gezonde afvalmethode past bij jouw?

De laatste jaren zijn er vele ontwikkelingen geweest op het gebied van afvallen en gezondheid. Zo is 5 of 6 keer per dag eten allang achterhaald en zelfs ongezond. Sterker nog, het is bewezen dat af en toe een maaltijd overslaan een erg effectieve en gezonde manier is om af te vallen.

Laat je daarom goed informeren over de nieuwste methodes die zijn gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten, zoals:

Welke adviezen zijn voor jouw makkelijk toe te passen?

Er zijn zoveel adviezen voor gezond en snel afvallen. Daarom heb ik de 7 belangrijkste adviezen op een rij gezet in het artikel over universele tips voor gezond afvallen.


Artikelen over afvallen

Ghreline

Ghreline: 6 Tips Hoe Je Dit Honger Hormoon Kan Remmen & Verlagen

Hoe vaak hoor je wel niet dat het belangrijk is om je hormonen in balans te krijgen wanneer je wilt afvallen. Vooral van de hormonen ghreline, leptine en insuline wordt beweerd dat deze een belangrijke rol bij het hongergevoel, de verzadiging en snackgedrag.

Zolang deze hormonen niet in balans zijn, zul je al snel moeten terugvallen op wilskracht. Helaas is deze wilskracht geen bodemloze put en winnen je hormonen vroeg of laat altijd.

In dit artikel zal ik je uitleggen hoe het honger hormoon ghreline werkt, waarom deze invloed heeft op je gewicht en geef ik je 6 tips hoe je dit hormoon onder controle kunt houden.LEES MEER

0
Spaarstand verhongeringsmodus

Spaarstand / Verhongeringsmodus / Vertraagd Metabolisme: Bestaat Dat?

Eet je heel weinig? Sport je enorm veel? En lukt het je maar niet om af te vallen? Dan is een veelgehoorde verklaring dat je lijf in de spaarstand staat. Dit wordt ook wel de verhongeringsmodus genoemd.

Op internet zijn veel artikelen te vinden die beweren dat de spaarstand helemaal niet bestaat en dat het onmogelijk is om niet af te vallen bij een laag calorisch dieet. Helaas zijn mensen geen machines en ligt het niet zo simpel, ondanks dit soms wel wordt beweerd.

In dit artikel zal ik uitleggen wat er wel en niet waar is van de spaarstand en geef ik je 4 tips bij een vertraagd metabolisme.LEES MEER

2
Afvallen na zwangerschap

Afvallen Na Zwangerschap: In 7 Tips Terug Naar Je Oude Gewicht

Afvallen na zwangerschap lijkt voor enkele moeders automatisch te gaan. Bij vele anderen is terugkeren naar het gewicht van voor de zwangerschap een enorme opgave.

Afvallen na de bevalling is niet alleen fijn doordat je weer je vertrouwde kleren kan dragen, er slanker uitziet en beter in je vel zit, maar het heeft enorme voordelen voor je gezondheid.

In dit artikel geef ik de 7 meest effectieve tips die je helpen om na de zwangerschap op een gezonde manier af te vallen.LEES MEER

0
Wat-zijn-koolhydraten-en-waar-zitten-koolhydraten-in

Wat Zijn Koolhydraten En Waar Zitten Koolhydraten In? + Voedingslijst!

Koolhydraten zijn tegenwoordig zeer controversieel. De officiële voedingsrichtlijnen pleiten voor een dieet, waaruit ongeveer de helft van de calorieën uit koolhydraten gehaald moet worden.

Aan de andere kant beweren sommige voedingsdeskundigen, diëtisten en artsen dat koolhydraten obesitas en diabetes type 2 kunnen veroorzaken en dat de meeste mensen ze moeten vermijden.

Beide adviezen worden onderbouwd door goede argumenten. Toch lijkt het erop dat een gezonde hoeveelheid koolhydraten per persoon kan verschillen. Sommige mensen doen het beter met een lagere koolhydraatinname, terwijl anderen prima functioneren op meer koolhydraten.

In dit artikel leg ik in details uit hoe het daadwerkelijk zit met de koolhydraten. Je leert onder andere:

  • Wat koolhydraten zijn
  • Waar koolhydraten inzitten
  • Waarom het belangrijk is onderscheid te maken in het type koolhydraten
  • Hoeveel koolhydraten per dag gezond zijn
  • Voedingslijst met koolhydraatrijke- en arme voeding
LEES MEER

0
Gezond vetpercentage

Wat Is Een (On)Gezond Vetpercentage Voor Een Man & Vrouw? +Tips

Een gezond vetpercentage is een belangrijke graadmeter voor je algehele gezondheid. Een veelgestelde vraag is dan ook: hoe weet je of je een gezond vetpercentage heb?

Het vetpercentage is in ieder geval niet af te lezen op een analoge weegschaal, omdat het aantal kilo’s weinig zegt over het percentage lichaamsvet. Een gespierd iemand met weinig lichaamsvet kan in theorie lichter zijn dan iemand met weinig spieren en veel lichaamsvet. Toch zal de gespierde persoon er waarschijnlijk beter uitzien en nog gezonder zijn ook.

In dit artikel leer je het volgende over een gezond vetpercentage:

  • Het verschil tussen BMI en vetpercentage
  • Wat een gezond vetpercentage is
  • Hoe je je vetpercentage kan berekenen
  • Waarom het vetpercentage het risico voor welvaartsziekten beïnvloedt
  • Tips voor het bereiken van een gezond vetpercentage
LEES MEER

0