web counter

Snel & Gezond Afvallen? 100+ Effectieve Tips Voor Gezond Afvallen

Afvallen doe je niet even snel door het volgen van een crashdieet, je volstoppen met wonderpillen of urenlang jezelf afbeulen in de sportschool. Afvallen doe je door zoveel mogelijk effectieve en gezonde tips op de juiste manier toe te passen.

Want zeg nou eerlijk: het liefst wil je gezond en fit worden en dit ook blijven, niet waar?

Afvallen en op een gezond gewicht blijven is slechts een onderdeel van jouw gezondheid.

Als je de artikelen op deze website bestudeert en gaat toepassen, kan je op een gezonde manier maximaal 2 kilo per week verliezen. Ik heb het dan niet over het verliezen van vocht of spiermassa, maar over het verliezen van puur vet.

Sneller afvallen is ongezond! Je wilt je spiermassa zo goed mogelijk intact houden, of zelfs vergroten!

Om het afvalproces zo makkelijk mogelijk te maken, is het belangrijk dat je goed van start gaat.

Kies jouw startpunt:

Welk gezonde afvalmethode past bij jouw?

De laatste jaren zijn er vele ontwikkelingen geweest op het gebied van afvallen en gezondheid. Zo is 5 of 6 keer per dag eten allang achterhaald en zelfs ongezond. Sterker nog, het is bewezen dat af en toe een maaltijd overslaan een erg effectieve en gezonde manier is om af te vallen.

Laat je daarom goed informeren over de nieuwste methodes die zijn gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten, zoals:

Welke adviezen zijn voor jouw makkelijk toe te passen?

Er zijn zoveel adviezen voor gezond en snel afvallen. Daarom heb ik de 7 belangrijkste adviezen op een rij gezet in het artikel over universele tips voor gezond afvallen.


Artikelen over afvallen

Wat zijn koolhydraten en waar zitten koolhydraten in

Wat Zijn Koolhydraten En Waar Zitten Koolhydraten In? + Voedingslijst!

Koolhydraten zijn tegenwoordig zeer controversieel. De officiële voedingsrichtlijnen pleiten voor een dieet, waaruit ongeveer de helft van de calorieën uit koolhydraten gehaald moet worden.

Aan de andere kant beweren sommige voedingsdeskundigen, diëtisten en artsen dat koolhydraten obesitas en diabetes type 2 kunnen veroorzaken en dat de meeste mensen ze moeten vermijden.

Beide adviezen worden onderbouwd door goede argumenten. Toch lijkt het erop dat een gezonde hoeveelheid koolhydraten per persoon kan verschillen. Sommige mensen doen het beter met een lagere koolhydraatinname, terwijl anderen prima functioneren op meer koolhydraten.

In dit artikel leg ik in details uit hoe het daadwerkelijk zit met de koolhydraten. Je leert onder andere:

  • Wat koolhydraten zijn
  • Waar koolhydraten inzitten
  • Waarom het belangrijk is onderscheid te maken in het type koolhydraten
  • Hoeveel koolhydraten per dag gezond zijn
  • Voedingslijst met koolhydraatrijke- en arme voeding
LEES MEER

0
gezond vetpercentage

Wat Is Een (On)Gezond Vetpercentage Voor Een Man & Vrouw? +Tips

Een gezond vetpercentage is een belangrijke graadmeter voor je algehele gezondheid. Een veelgestelde vraag is dan ook: hoe weet je of je een gezond vetpercentage heb?

Het vetpercentage is in ieder geval niet af te lezen op een analoge weegschaal, omdat het aantal kilo’s weinig zegt over het percentage lichaamsvet. Een gespierd iemand met weinig lichaamsvet kan in theorie lichter zijn dan iemand met weinig spieren en veel lichaamsvet. Toch zal de gespierde persoon er waarschijnlijk beter uitzien en nog gezonder zijn ook.

In dit artikel leer je het volgende over een gezond vetpercentage:

  • Het verschil tussen BMI en vetpercentage
  • Wat een gezond vetpercentage is
  • Hoe je je vetpercentage kan berekenen
  • Waarom het vetpercentage het risico voor welvaartsziekten beïnvloedt
  • Tips voor het bereiken van een gezond vetpercentage
LEES MEER

0
Buikvet wegtrainen

Buikvet Wegtrainen: 8 Effectieve Oefeningen & 4 Voedingsadviezen

Buikvet wegtrainen vraagt veel discipline. Het vet rondom de buik is namelijk één van de moeilijkste soorten vet om weg te krijgen. Zelfs als je een gezond gewicht hebt, kan een sixpack nog een lange weg te gaan zijn.

Gelukkig is het ook niet nodig om een buik als een topsporter te hebben voor een goede gezondheid. Wel verlaag je het risico op welvaartsziektes door overtollig buikvet weg te werken.

In dit artikel geef ik je daarom 8 effectieve oefeningen en 4 voedingsadviezen waarmee je buikvet kunt wegkrijgen.LEES MEER

0
suikerverslaving

Suikerverslaving: 6 Wijze Tips Over Hoe Je Kan Afkicken Van Suiker

Onbewust heeft Nederland een ‘suikerverslaving’. Maar liefst 80% van de Nederlands eet ruim 1,5 tot 2 keer teveel suiker. Suiker komt voor in erg veel voedingsmiddelen en tevens worden we continu verleid tot ongezonde voedingskeuzes.

Dit heeft tot gevolg dat het moeilijk is om minder te eten dan je nodig hebt. Zie dan maar eens af te vallen. Het is dus van cruciaal belang om eerst te gaan afkicken van suiker, hoe moeilijk dat ook is.

In dit artikel leg ik uit wat een suikerverslaving is, welke afkickverschijnselen hiermee gepaard gaan en hoe je kan stoppen en afkicken van suiker.LEES MEER

0
calorieën verbranden

Hoeveel Calorieën Verbranden Er Door Je Lichaam Per Dag?

Wist je dat er zelfs calorieën verbranden tijdens je slaap? Veel zijn het er niet, maar ook bij activiteiten waarbij weinig tot geen lichaamsbeweging aan te pas komt, worden er calorieën verbrand.

Noodzakelijke lichaamsprocessen zoals ademen, hartslag en temperatuurregulatie gaan namelijk altijd gewoon door en kosten energie. Door het uitvoeren van activiteiten gedurende de dag, kan je je energieverbruik verder verhogen.

Gebruik de BMR calculator en de tabel in dit artikel om een nauwkeurige inschatting te krijgen van jouw dagelijkse energieverbruik. Ook lees je wat je moet weten over calorieën verbranden en afvallen.LEES MEER

5