web counter
Afvallen Volhouden Moeilijk? 7 Motivatie Tips Bij Het Afvallen
motivatie afvallen

Afvallen Volhouden Moeilijk? 7 Motivatie Tips Bij Het Afvallen

Het is maandag en je bent van plan de komende week te gaan beginnen met afvallen. De eerste 3 dagen gaat het prima. Je eet gezond, je snoept verantwoord en je hebt 2 keer lekker gesport.

Dan is het donderdagavond en je bent moe. Voor je het weet lig je op de bank met een te grote bak met ijs. Wat is er gebeurd?

Een gebrek aan motivatie! Dat is wat er is gebeurd. Wees niet betreurt, want in dit artikel wil ik je 7 tips geven, waarmee je je motivatie kan opkrikken, zodat het makkelijker wordt om het afvallen vol te houden.

7 motivatie tips voor afvallen

1. Vul een tas met de kilo’s die je wilt afvallen

Dit vind ik zelf een hele leuke, maar ook een hele effectieve tip.

Stel je wilt 20 kilo verliezen. Naast het feit dat je moeilijk een tas kan vullen die 20 kilo weegt, zal je goed gaan beseffen hoeveel 20 kilo eigenlijk is. 20 kilo wil je gewoon niet elke dag op je rug meesjouwen, want dat is gewoon hartstikke zwaar.

Stel je voor dat je de 20 kilo hebt verloren. Hoeveel fijner zal dat dan zijn voor je dagelijkse activiteiten? Nooit meer die overtollige bagage met vet, die overal mee naar toe moet.

Vul daarom één of meerdere tassen met de kilo’s die je wilt afvallen en til deze af en toe eens op, zodat je eraan herinnert wordt hoe zwaar jou overtollige kilo’s nou echt zijn. Vervolgens haal je steeds meer kilo’s uit de tas, naarmate je die zelf ook kwijtraakt. Dit zal erg motiverend werken, maar zo wordt je constant met je neus op de feiten gedrukt en voel je aan de tas(sen) precies hoeveel kilo je er nog af wilt hebben.

2. Laat iedereen thuis met je meedoen

Als jij voortdurend bezig bent met gezonder eten, maar de rest van het huis doet niet met je mee, kunnen verleidingen een stuk moeilijker zijn te weerstaan en je motivatie doen verlagen.

Probeer daarom iedereen in huis te laten meedoen. Ook al willen zij misschien niet afvallen, dan kunnen ze nog wel dezelfde gezonde maaltijd eten als jij doet. Laat weten hoe belangrijk jij het vind dat je wilt werken aan een slanker en gezonder lichaam en probeer zo met ze alle ervoor te zorgen dat er nauwelijks nog ongezond eten het huis binnen komt.

3. Breng uw omgeving op de hoogte

Laat je familie, vrienden en collega’s weten waar je mee bezig bent. Zo zullen zij veel beter rekening houden met je en zullen zij ook niet snel voor verrassingen komen te staan als je opeens dat stukje taart of die lekkere kroket niet meer neemt.

Daarbij zal je je meer verplicht voelen om door te gaan met afvallen. Als je namelijk al snel stopt, zullen veel mensen denken dat je geen discipline hebt en wel vaker dingen start zonder goed af te maken.

4. Gebruik minder de weegschaal en meer de spiegel

Als je wilt afvallen, focus dan niet te veel op het getal dat je ziet op de weegschaal. Natuurlijk is de weegschaal belangrijk om je vorderingen te peilen, maar het verliezen van centimeters en het verkrijgen van meer spiermassa zijn ook belangrijk.

Wat misschien nog wel het belangrijkst is, is hoe jij zelf vindt dat je eruit ziet in de spiegel. Kijk goed naar jezelf en bepaal op die manier of je tevreden bent over je lichaam. Zoals jij jezelf ziet, zo zien andere je ook.

Wat je ook kan doen is elke 2 weken een foto nemen van jezelf in je bikini of ondergoed, om zo beter te zien of je echt resultaat boekt.

5. Visualiseer je perfecte lichaam

Stel je elke dag voor hoe het zou zijn om zo dun te zijn als jij zou willen. Zie jij jezelf al liggen in je bikini op het strand? Hoe zal jij je voelen? Geweldig toch!

Hou dit gevoel vast en bedenk hoe jij vandaag dichterbij je doel kan komen. Je zal moeiteloos iets kunnen bedenken en hieraan vast kunnen houden. Leuk toch?

Wat je ook wilt bereiken in je leven, als je hierover visualiseert, dan zal je het eerder krijgen. Wil je dus een slank lichaam, stel je dan elke dag voor hoe lekker jij zal liggen als je je doel bereikt hebt EN trots bent op je lichaam. Door alleen al dit te voelen, zal je lichaam automatisch meer meewerken en zal je ook merken dat je gemotiveerder bent om je door te gaan met afvallen.

6. Successen vieren

De meeste mensen belonen zichzelf als ze hun streefgewicht behaald hebben, maar het is belangrijk om op de weg ernaartoe ook je successen te vieren. Bijvoorbeeld als je al een aantal weken bewust op de suikers let, je meer groente en fruit eet of het sporten weer hebt opgepakt.

Het zijn allemaal momenten die de basis vormen van je succes op de lange termijn en je motivatie hoog houden. Verwen jezelf daarom met iets leuks, zolang het maar geen ongezond eten is.

7. Wees niet te streng

Een van de belangrijkste oorzaken waardoor mensen snel opgeven tijdens het afvallen, is dat ze te streng zijn voor zichzelf.

Jezelf straffen voor het feit dat je een misstap hebt begaan, zoals het eten van een zak chips of een rol koekjes, heeft juist vaak een negatief effect. Hierdoor ga je eerder emotie-eten of je gedrag compenseren door helemaal niet meer te eten. Dat is uiteraard niet gezond en helpt je ook niet met het krijgen van meer motivatie.

Af en toe smokkelen is helemaal niet erg, zolang je maar snel weer de draad oppakt.

Wil je een gezond afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?
Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Krijg motivatie door kennis te hebben over afvallen

Ben je nu echt gemotiveerd door de tips in dit artikel, dan raad ik je aan om het eBoek de Afslank Receptenbijbel te bestellen. Door het lezen van dit boek, zal je beter gaan begrijpen waarom het jou nog niet gelukt is om gezonder en slanker te worden. En wanneer je dit beter gaat begrijpen, zal je motivatie ook groter worden.

Je acties zullen na het lezen van dit boek ook een stuk effectiever zijn. Je weet dan immers heel goed waar je mee bezig bent.

Wat kan je nog meer verwachten van dit eBoek?

  • De nieuwste wetenschappelijke feiten met praktische tips
  • Recepten die je goed verzadigen
  • Recepten die makkelijk te maken zijn

Let op: dit is geen traditioneel diëten boek, maar leert jou dé methode, die geschikt is voor iedereen, om overtollig vet te kunnen verbranden, maar ook om een zo gezond mogelijk lichaam te kunnen houden voor de rest van je leven.

Klik hier voor meer informatie:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Laurens Helmstäter

Laurens is de oprichter en eigenaar van Echt Gezond Afvallen. EchtGezondAfvallen.nl is bedoeld om iedereen te helpen veilig en gezond af te vallen. Vind meer info over Laurens Helmstäter.

Geen Reacties

Plaats een reactie