web counter
Snel afvallen in een week

Hoe Snel Afvallen In Een Week Op Een Gezonde Manier

Je wilt snel afvallen in een week, maar dit niet ten koste laten gaan van je gezondheid? Dit is een combinatie die eigenlijk niet mogelijk is. Ik zeg ‘eigenlijk’, omdat het ongezond is om meer dan 2 kilo af te vallen per week. En zeg nou eerlijk, 2 kilo verliezen in een week tijd vind jij vast niet snel afvallen.

Ik zal je vertellen waarom je niet op een gezonde manier sneller kan afvallen en hoe je dan wel snel kan afvallen in een week.

Waarom wil jij snel afvallen in een week?

Tegenwoordig moet alles snel. Dus ook als je vindt dat je een paar kilo’s wilt verliezen, heb je dat klusje liever vandaag dan morgen geklaard.

Ga dan is na bij jezelf waarom je nu opeens wilt afvallen en voorheen eigenlijk niet. Misschien heb je een bruiloft, of ga je op vakantie naar de zon? Dat betekent eigenlijk dat je voorheen ook niet tevreden was met je gewicht. Nu je een extra reden hebt om te willen afvallen, kan dat net de doorslag geven dat je hier iets aan wilt doen.

Het is natuurlijk heel goed dat je nu de motivatie hebt gevonden om af te vallen, maar zou het niet zonde zijn dat wanneer die strandvakantie of bruiloft er weer op zit, je gewoon weer doorgaat met je levensstijl als voorheen? Zo komt het probleem straks weer terug en wil je straks weer snel afvallen in een week tijd.

Waarom snel afvallen in een week niet gezond is

Wanneer je in een week tijd snel en veel wilt afvallen, is de kans groot dat je veel dingen verkeerd aan gaat pakken. Je gaat misschien keihard sporten, veel te weinig eten en je bent heel streng voor jezelf. Je zult dan aan het einde van de week weinig energie over hebben, wat natuurlijk zonde is als op dat moment nou net datgene op de planning staat waarvoor je zo graag op je mooist wilt zijn.

De vraag hier is natuurlijk, wat vind jij belangrijkst: om dunner te zijn maar daardoor wel futloos, of nog (bijna) hetzelfde gewicht maar vol energie?

Ik hoop dat jouw antwoord hetzelfde is als die van mij. Ik vind het namelijk belangrijker om vol energie te zijn en zeker niet mijn gezondheid te schaden. Op die manier oog je toch ook veel mooier?

Hoe kan ik gezond en toch snel afvallen in een week?

Gelukkig is er een manier waarbij je met snel afvallen in een week tijd nog barst van de energie en toch een paar kilo’s bent kwijtgeraakt. Dit zal niet meer dan 2 kilo zijn, maar dit gebeurt dan ook op een gezonde manier.

Wil je dus vanaf het moment dat je dit leest over 7 dagen ongeveer 2 kilo kwijt zijn geraakt, begin dan direct met al deze tips:

  • Drink elke dag minimaal 2 liter water (mag ook verse vruchtensap of groene thee zijn).
  • Drink geen frisdranken en alcohol.
  • Ontbijt met havermout en fruit.
  • Vermijd zoveel mogelijk brood, pasta, aardappelen en rijst.
  • Vermijd voedingsmiddelen met suiker (behalve fruit).
  • Eet ’s avonds alleen groente (vooral bladgroente) en vette vis of mager vlees.
  • Eet veel tussendoortjes zoals ongezouten en ongeroosterde noten, ei en fruit.
  • Slaap minimaal 8 uur per nacht.
  • Sport elke dag minimaal 45 minuten. Doe op de ene dag krachttraining en op de andere dag een duurtraining zoals zwemmen of hardlopen. Ben je een gevorderde sporter, probeer dan een combinatie hiervan te doen d.m.v. intervaltraining.

Door gelijk al deze tips toe te passen, zul je merken dat je dagelijkse routines wellicht flink moeten worden aangepast. Het zal dus even moeite kosten, maar dit is het absoluut waard. Ben je deze routines eenmaal gewend, dan is een tweede week (of langer) een stuk makkelijker vol te houden dan de eerste week.

De ultieme methode om blijvend vet te verbranden

De tips die je net hebt gelezen zijn er natuurlijk maar een paar voor snel afvallen in een week. Je snapt hopelijk wel dat bij enige overgewicht, je meer dan alleen een paar weken de tips uit dit artikel moet volgen. Ook als je blijvend slank wil zijn, zal je permanent wijzigingen moeten doorvoeren in jouw leefstijl.

Schrijf daarom eens voor jezelf op wat jij denkt nodig te hebben om succesvol en blijvend af te vallen. Bij deze geef ik alvast een paar punten die je goed op weg kunnen helpen:

  • Lekkere recepten die zijn gemaakt van gezonde voeding
  • Een voedselpatroon wat makkelijk is vol te houden
  • Tips en trucs over afvallen en een gezonde levensstijl

Kan jij je wel vinden in deze punten, dan kan ik je van harte de Afslank Receptenbijbel aanraden. Nadat je de tips en trucs in dit boek hebt gelezen, kan je gelijk aan de slag gaan met de heerlijke recepten.

Het enige wat je nodig hebt is gezond verstand, een keuken en motivatie. Je zult merken dat gezond leven heel leuk is, want je valt er niet alleen van af, je gaat je er ook lekkerder door voelen en dit zullen mensen in je omgeving gaan opmerken. Hierdoor blijft je motivatie hoog en zal je steeds meer wennen aan deze nieuwe leefstijl!

Veel beter dan dit zal het de komende 10 jaar waarschijnlijk niet worden. Of besteed je liever honderden euro’s aan peperdure diëten of diëtisten, die je nooit zullen leren wat in dit boek staat? Klik hier voor meer informatie:

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Laurens Helmstäter

Laurens is de oprichter en eigenaar van Echt Gezond Afvallen. EchtGezondAfvallen.nl is bedoeld om iedereen te helpen veilig en gezond af te vallen. Vind meer info
over Laurens Helmstäter.

8 Reacties
  • Jessie

    Beantwoorden

    is het ook goed om gewoon alleen met fruit te ontbijten?

    • Laurens Helmstäter

      Beantwoorden

      Jazeker, dat doe ik zelf ook regelmatig.

    • Laurens Helmstäter

      Beantwoorden

      Hoi Jessie, dat is voor de meeste mensen zeker gezond. Zelf doe ik het ook, maar er zijn mensen waarbij het niet lekker op de maag valt. Dit is gewoon een kwestie van experimenteren hoe het bij jou gaat.

  • corrie

    Beantwoorden

    Wat voor beweging is goed als je in een rolstoel zit. Met eten geen probleem eerder te weinig.

    Groernis Corrie.

    • Martine

      Beantwoorden

      Corrie, zoek een gediplomeerde ballet- of pilatesdocente, zij weet door na te gaan wat je nog wel en niet kunt de juiste oefeningen voor je te bedenken zodat je alles gezond traint. Mocht je nog onder behandeling zijn van een fysiotherapeut, dan kan die je ook adviseren.

    • Maria

      30 december 2016 op 06:42 Beantwoorden

      Hoi Corrie, als je in een rolstoel zit is het heel lastig, ik weet niet of je kunt lopen al is het maar kleine stukjes.
      Ik heb een chronische indicatie voor fysiotherapie , met een indicatie dat hij op huis bezoek mag komen
      Ik werk nu aan een programma om de norm voor 30 min per dag te bewegen .
      Misschien heb je iets aan mijn advies, verder wens ik je veel sterkte met af vallen

  • wanneer kun je het beste cardiotraining doen?
    en wanneer je 2 keer per dag minimaal 30 minuten cardio doet val je dan ook dubbel zo snel af 🙂

    • Laurens Helmstäter

      Beantwoorden

      Hoi Eline,

      Ik raad je aan om vooral intervaltraining of krachttraining te doen voor als je wilt afvallen.

Plaats een reactie