Vet Verliezen 1.0

Vet Verliezen 1.0 Review: Intermittent Fasting Het Geheim?

Wil jij nu eens echt vet verliezen zonder dat je spiermassa of vochtgehalte afneemt? Dan is het eBook Vet Verliezen 1.0 waarschijnlijk wel iets voor jou. Tenminste, als je de schrijver van dit boek moet geloven.

Hij belooft je namelijk 500/750 gram vetverlies per week, als je doet wat in zijn boek staat. Hij heeft het dan dus niet over het verlies van spiermassa of vocht.

Sterker nog, zijn methode zorgt ervoor dat je je spiermassa houdt en zelfs kan vergroten. Zo ga je niet alleen slanker ogen, maar is het ook mogelijk om voor een langere periode vet te blijven verliezen.

Klinkt jou dat als muziek in de oren? Mij in ieder geval wel. Daarom ben ik op onderzoek uitgegaan om te testen of zijn Vet Verliezen 1.0 eBook wel echt nakomt wat het belooft. Dat en meer lees je in de review over ‘Vet Verliezen 1.0’.

Wie is de schrijver van Vet Verliezen 1.0?

De schrijver van Vet Verliezen 1.0 heet Mark. Hij had al van jongs af aan te kampen met overgewicht, waardoor hij al op jonge leeftijd regelmatig in de sportschool te vinden was en gezond leefde. Hij volgde een traditioneel voedingsschema met 6 kleine maaltijden per dag. Mark zegt niet dat dit niet kan werken, alleen dat een dergelijke manier van eten voor hem niet de resultaten opleverde waar hij op hoopte.

Volgens Mark kan afvallen best simpel zijn, zolang je maar weet wat wel en niet werkt. Het is namelijk belangrijk dat je minder calorieën moet consumeren dan je lichaam verbrand. Zo’n beetje elk dieet is hier ook op gebaseerd, maar toch werken veel van deze diëten vaak niet.

Mark maakte een ontdekking die voor hem een grote doorbraak was. Hij merkte dat het creëren van een calorietekort veel gemakkelijker en aangenamer lukte met een Intermittent Fasting levensstijl, omdat je dan grotere maaltijden kan eten dan dat je gewend bent en nog steeds onder je energiebehoefte eet en dus zult afvallen.

Hij is van mening dat het veel lastiger is om je calorie inname te controleren als je de dag begint met een stevig ontbijt en vervolgens meerdere kleinere maaltijden eet, verspreid over de dag.

Door het ontbijt uit te stellen (en dit te vervangen door zwarte koffie) stimuleer je de vetverbranding in de morgen en heb je later op de dag een ‘buffer’ voor extra calorieën. Hierdoor heb je volgens Mark totaal niet het gevoel dat je aan het diëten bent.

Door de jaren heen had hij zoveel informatie verzameld, dat hij besloot een boek te schrijven met de naam Vet Verliezen 1.0.

Wil je een gezond afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?
Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

Wat is Intermittent Fasting?

Intermittent Fasting houdt in dat je een periode (een dagdeel) helemaal niets eet of drinkt dat calorieën bevat om zo je vetverbranding te stimuleren en je calorie inname te beperken.

Intermittent Fasting gaat tegen het traditionele voedingsadvies van meerdere kleinere maaltijden per dag in. Je eet al je calorieën voor die dag in een korter tijdbestek, waar je dit normaliter over de gehele dag verdeeld.

Waar het op neerkomt is dat je de vastenperiode van je nachtrust verlengt. Je stelt je ontbijt uit tot in de middag en stopt vervolgens eerder met eten. Dit heeft o.a. als voordeel dat je lichaam veel groeihormonen produceert. Dit hormoon vervult tal van functies, maar stimuleert voornamelijk je vetverbranding.

Vragen aan Mark over Vet Verliezen 1.0

De laatste tijd heb ik veel vaker gehoord van Intermittent Fasting en de voordelen ervan. Er komen ook steeds meer bewijzen dat dit daadwerkelijk gezond is. Dat komt simpelweg omdat de mensheid veel periodes van schaarste heeft gekend. Het lichaam heeft zich hier ideaal op aangepast.

Het is eigenlijk pas sinds kort dat wij in de Westerse wereld, eigenlijk nooit meer te weinig eten in onze omgeving hebben. Sterker nog, je wordt op televisie, of op straat voortdurend gebombardeerd met allerlei lekkernijen en verleidingen.

Toch had ik nog een aantal vragen aan Mark over zijn boek Vet Verliezen 1.0:

Is het niet ongezond om een dagdeel niks te eten?

Nee, dit was ook mijn eerste reactie toen ik van Intermittent Fasting hoorde, het gaat immers tegen je gevoel in. Ik ben me gaan verdiepen in Intermittent Fasting en kwam diverse studies tegen die zelfs de gezondheidsvoordelen van het vasten aantonen.

Vasten is o.a. goed voor je cholesterolgehalte, insulinegevoeligheid, productie van het groeihormoon en het zou de kans op diverse aandoeningen zoals kanker verkleinen.

Gaat het vasten dan niet ten koste van je energie?

Nee, waar het om gaat is je totale calorie inname. Als je ervoor zorgt dat je voldoende calorieën en de juiste macronutriënten (koolhydraten, eiwitten, vetten) binnenkrijgt in het dagdeel dat je eet gaat dit niet ten koste van je energie en prestaties in de sportschool.

Ik train zelf compleet ‘fasted’, dit betekent aan het einde van mijn ‘vastperiode’. Voor mijn training neem ik enkel wat zwarte koffie. Toch zijn mijn trainingen intensief en ik maak week in week uit progressie in de sportschool.

Waar komt het advies van meerdere kleinere maaltijden per dag dan vandaan?

Het klopt dat je vaak hoort dat je meerdere kleinere maaltijden per dag moet eten. De gedachte is dat dit je stofwisseling versnelt of je spiermassa in stand houd. Onderzoeken tonen echter aan dat dit onjuist is. Het gaat om je totale calorieën aan het einde van de dag, dus je stofwisseling vertraagt niet en ook je spiermassa gaat niet veloren als je een dagdeel vast.

Dit betekent dus niet dat 6 kleine maaltijden per dag slecht is, voor sommige mensen kan dit zeker helpen om zo de ongezonde snacks te laten staan. Ook doen mensen die moeite hebben om aan te komen (of bodybuilders) dit vaak om zo aan hun hoge calorie inname te komen.

Echter voor mij persoonlijk ligt mijn focus meer op het verlagen en vasthouden van een laag vetpercentage. Dit vind ik veel gemakkelijker met een Intermittent Fasting levensstijl. Je kunt deze levensstijl bijvoorbeeld ook perfect combineren met sociale gelegenheden door op voorhand rekening te houden met je calorie inname.

Mijn conclusie van Vet Verliezen 1.0

Ik heb het e-book met veel plezier gelezen. Mark heeft het op zo’n een manier geschreven dat iedereen het begrijpt en er mee aan de slag kan. Zijn enthousiasme voor Intermittent Fasting komt duidelijk naar voren en je kunt zien dat hij er veel tijd en energie in heeft gestopt.

Het e-book is compleet met schema’s en recepten. Als je de discipline kunt opbrengen en graag een lager vetpercentage wilt dan is dit e-book van Mark zeker een aanrader.

Als laatste wil ik nog zeggen dat ik zelf ook al een tijdje een aantal adviezen van Mark toepas in mijn levensstijl en de resultaten mogen er wezen! Daarom daag ik je uit dit eBook van Mark aan te schaffen en de adviezen van hem te gaan gebruiken! Je zal er geen spijt van krijgen.

Mocht de levensstijl om wat voor reden dan ook niet bij je passen of niet de gewenste resultaten opleveren dan kan je gebruik maken van de ‘niet goed, geld terug’ garantie die Mark heeft ingesteld.

Klik hier om ‘Vet Verliezen 1.0’ te bestellen

Laurens Helmstäter

Laurens Helmstäter

Laurens is de oprichter en eigenaar van Echt Gezond Afvallen. EchtGezondAfvallen.nl is bedoeld om iedereen te helpen veilig en gezond af te vallen. Vind meer info over Laurens Helmstäter.

1 reactie

Geef een reactie