web counter
Vetverbranding stimuleren

Je Vetverbranding Stimuleren Met 11 Ongebruikelijke Tips

Mensen die bezig zijn met afvallen, zijn vaak teveel gericht op het vermijden van bepaalde dingen, zoals het beperken van de hoeveelheid calorieën. Dit is helaas niet de meest effectieve manier om van de overtollige kilo’s af te komen.

Wat je namelijk eigenlijk wil is je vetverbranding stimuleren. Zou het niet fijn zijn om je lichaam om te toveren in een vetverbrandmachine om zo snel af te vallen? In dit artikel geef ik je een aantal ongebruikelijke tips die je vetverbranding stimuleren.

Vetverbranding stimuleren met 11 ongebruikelijke tips

Wil je een gezond afslank weekmenu incl. recepten en boodschappenlijstje?
Klik hier en ik stuur ze gratis naar je toe.

1. Eet veel voeding met een hoge thermische waarde

Voeding met veel vezels of eiwitten, zijn moeilijker te verteren door het lichaam dan voeding die dit in mindere mate bevatten. Dit betekent dat het lichaam meer energie kwijt is aan het verteringsproces. Het lichaam moet dus harder werken en hierdoor zullen de vetreserves eerder worden verbrand.

Groente, fruit, havermout en eieren zijn dus voedingsmiddelen die hier erg goed bij helpen.

2. Eet niet meer dan 3 maaltijden

Het is een mythe dat je 5 of 6 kleine maaltijden per dag zou moeten eten om je vetverbranding te stimuleren. Je lichaam blijft daardoor namelijk de koolhydraten die het binnen krijgt telkens gebruiken als energie, in plaats van de vetten die je hebt opgeslagen.

Schakel je over op 3 maaltijden per dag (dus zonder tussendoortjes), dan zal je lichaam steeds vaker je vetten gaan aanspreken als het energie nodig heeft. Zo verandert je lichaam van een suikerverbrander, naar een vetverbrander.

3. Eet pittig

Rode en groene chilipepers kunnen de vetverbranding stimuleren met ongeveer 20 procent gedurende een half uur na de maaltijd. Dit komt omdat pittige voeding je lichaamstemperatuur iets verhoogt, waardoor je vetverbranding wordt gestimuleerd.

4. Eet genoeg calorieën

Krijg je te weinig calorieën binnen, dan zal je lichaam zuiniger omgaan met de energie en zal eerder overgaan tot het opslaan van vet. Ga daarom niet veel minder calorieën eten, dan dat je dagelijks verbruikt.

Als je per dag dus 2000 calorieën verbruikt, blijf dan dagelijks minimaal zo’n 1600 calorieën eten.

5. Begin de dag goed

Als je s’ ochtends wakker wordt, hebben de organen nog even de tijd nodig om op volle toeren te gaan draaien. Dit kun je wel versnellen door zo snel mogelijk een glas water of verse vruchtensap te drinken. Zo wordt je hele lichaam sneller wakker en begint het veel eerder met vet verbranden. Begin na ongeveer 15 minuten met de rest van je ontbijt.

Vind je ontbijten lastig? Probeer er dan in ieder geval voor te zorgen dat je ontbijt eiwitten, vezels en/of fruit bevat.

6. Drink genoeg water

Je kan je vetverbranding stimuleren met het drinken van genoeg water. Probeer daarom per dag minimaal 2 liter water te drinken. De vetverbranding zal dan 3 procent sneller werken, waardoor je dus op een makkelijke manier meer vet verbrand.

Daarnaast bevat water nul calorieën, maar geeft het toch een vullend gevoel. Verder is het de perfecte vervanging voor suikerhoudende dranken, die er juist voor zorgen dat je sneller dik wordt.

7. Drink minder alcohol

Het vermogen van je lichaam om vet te verbranden wordt door alcohol onderdrukt. Het lichaam kan de energie uit alcohol niet opslaan en geeft daarom de voorrang aan de verbranding van alcohol boven de verbranding van vet, eiwitten en koolhydraten.

8. Drink groene thee

Bij het drinken van 4 koppen groene thee per dag, zal dit zeker de verbranding stimuleren. Groene thee bevat namelijk een stof die de lichaamstemperatuur iets verhoogd.

9. Versterk je spieren

Spieren hebben constant energie nodig, ook in de ruststand. Wanneer je meer spiermassa opbouwt, zal je lichaam steeds meer energie nodig hebben. Daardoor zullen meer spieren de vetverbranding stimuleren.

10. Train intensiever

Een training hoeft niet lang te duren. Het gaat namelijk om de intensiteit. Bij een intervaltraining combineer je kracht met uithoudingsvermogen. Dat betekent dat je tijdens de training vet verbrand, maar wanneer je klaar bent met de training ook! Je lichaam zal namelijk flink moeten herstellen en zal hierdoor sterker worden.

11. Zorg voor een frisse omgeving

Natuurlijk is een te koude omgeving niet gezond, maar vaak kan de kachel wel één of twee graden lager. Bij een frisse omgeving moet het lichaam harder werken om op temperatuur te blijven en dat zal de vetverbranding stimuleren.

Permanent je vetverbranding stimuleren!

Het is makkelijker gezegd dan gedaan om al deze tips toe te passen. Je zult namelijk pas gaan afvallen wanneer je deze tips ook daadwerkelijk voor een langere periode blijft volgen.

De gloednieuwe en zeer kwalitatieve Afslank Receptenbijbel van Richard Ridder kan je hierbij prima ondersteunen! Met dit boek leer je al je overtollige lichaamsvet te verbranden, zonder zware trainingen of ongezond crashdieet. Wat kan je verwachten van dit receptenboek?

  • De nieuwste wetenschappelijke feiten met praktische tips
  • Recepten die je goed verzadigen
  • Recepten die makkelijk te maken zijn

Dat betekent dus geen moeilijke dieetschema’s, geen dure dieetproducten en geen tijdelijke oplossingen meer. Onderneem nu actie en schaf dit eBook aan! Als je het boek nu bestelt, dan kan jij al over een paar minuten eindelijk echt leren hoe jij je lichaam kan geven wat het nodig heeft!

Afslank Receptenbijbel Risicovrij Uitproberen

Misschien vind je dit ook leuk:

Laurens Helmstäter

Laurens is de oprichter en eigenaar van Echt Gezond Afvallen. EchtGezondAfvallen.nl is bedoeld om iedereen te helpen veilig en gezond af te vallen. Vind meer info over Laurens Helmstäter.

Geen Reacties

Plaats een reactie